Ξεκινάει η υποβολή των μηχανογραφικών
Ξεκινάει την Παρασκευή η υποβολή των μηχανογραφικών δελτίων για τους φετινούς υποψήφιους των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Η διορία λήγει τη Δευτέρα 15 Ιουλίου
Πιο συγκεκριμένα οι υποψήφιοι που ενδιαφέρονται να υποβάλουν Μ.Δ. θα απευθυνθούν στο Λύκειό τους από την Παρασκευή 21 Ιουνίου και μετά για να αποκτήσουν προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password). Με αυτόν τον προσωπικό κωδικό θα μπορούν να επισκέπτονται την ηλεκτρονική διεύθυνση http://exams.it.minedu.gov.gr , να μελετούν το Μ.Δ. και σε πρώτο στάδιο να κάνουν κάποιες προσωρινές προτιμήσεις (Προσωρινή Αποθήκευση)
Μετά την ανακοίνωση των βαθμών των ΓΕΛ ή των ΕΠΑΛ, και σε ημερομηνία που θα γνωστοποιηθεί, όλοι οι υποψήφιοι στην ίδια ηλεκτρονική διεύθυνση θα πρέπει να κλειδώσουν το τελικό τους μηχανογραφικό (επιλέγοντας ΟΡΙΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ) ως και την Δευτέρα 15-7-2019.
Μετά την οριστικοποίηση, το μηχανογραφικό καταχωρίζεται στη βάση του Υπουργείου Παιδείας και καμία τροποποίηση από τους υποψηφίους δεν είναι πλέον δυνατή, χωρίς τη μεσολάβηση της σχολικής μονάδας. Προτείνεται οι υποψήφιοι να εκτυπώσουν ή/και να αποθηκεύσουν στον υπολογιστή τους το οριστικοποιημένο μηχανογραφικό (που θα έχει αποκτήσει αυτόματα και αριθμό πρωτοκόλλου), ώστε ανά πάσα στιγμή να μπορούν να δουν τις τελικές προτιμήσεις τους.
Υπενθυμίζεται ότι η προθεσμία είναι αποκλειστική και μετά την παρέλευσή της κανένας υποψήφιος δεν θα μπορεί να οριστικοποιήσει το μηχανογραφικό δελτίο.
Τι πρέπει να προσέχουν οι υποψήφιοι:
-Για οποιαδήποτε πληροφορία, υποστήριξη, ακόμα και χρήση υπολογιστή που τυχόν δεν διαθέτουν, οι υποψήφιοι θα απευθύνονται στα Λύκειά τους.
-Οι υποψήφιοι που παραπέμπονται στις επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου, καταθέτουν μηχανογραφικό με τις προτιμήσεις τους, μαζί με τους υποψηφίους (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ) της τακτικής εξεταστικής περιόδου, δηλαδή την ίδια περίοδο 21 Ιουνίου με 15 Ιουλίου 2019.
-Υπενθυμίζεται ότι ως προθεσμία διεξαγωγής Υγειονομικής Εξέτασης και Πρακτικής Δοκιμασίας των υποψηφίων (αγωνίσματα) για εισαγωγή στα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΤΕΦΑΑ) έχει οριστεί το διάστημα από την Τρίτη 18-6-2019 μέχρι και την Παρασκευή 28-6-2019. Μετά την έκδοση των αποτελεσμάτων θα μπορέσουν οι υποψήφιοι να προχωρήσουν σε οριστική υποβολή των μηχανογραφικών τους.
ΤΙ ΙΣΧΥΕΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΙΔΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ -ΚΕΡΔΙΖΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΜΟΡΙΑ??
Οι ειδικές κατηγορίες που παρουσιάζονται ακολούθως είναι τρεις:
- Πολύτεκνοι και τέκνα αυτών.
- Τρίτεκνοι και τέκνα αυτών.
- Κοινωνικά κριτήρια (ορφανοί, πολύδυμα τέκνα, αδερφός/η που σπουδάζει, θύματα τρομοκρατίας, γονείς ή τέκνα ή αδέλφια ή συζύγους, που είναι τυφλοί ή κωφάλαλοι ή νεφροπαθείς, που υποβάλλονται σε αιμοκάθαρση, ή πάσχουν από μυϊκή δυστροφία Duchenne ή ανήκουν στην κατηγορία ατόμων ειδικών αναγκών επειδή έχουν κινητικά προβλήματα οφειλόμενα σε αναπηρία άνω του 67%.
Ο υποψήφιος μπορεί να επιλέξει μόνο μία από τις τρεις περιπτώσεις (πολυτέκνων, τριτέκνων, κοινωνικών κριτηρίων).
Στους τρίτεκνους δεν υπάρχει ηλικιακή διάκριση για τα τρίτεκνα τέκνα και τα αδέρφια τους. Η ένταξη στην κατηγορία των τριτέκνων είναι ανεξάρτητη της οικογενειακής κατάστασης των τέκνων και των αδερφών τους (π.χ. άγαμα ή έγγαμα).
Οι έχοντες βάσει του πιστοποιητικού οικογενειακής τους κατάστασης άνω των τριών ζώντα τέκνα, αλλά δεν διαθέτουν πιστοποιητικό της Α.Σ.Π.Ε. για διάφορους λόγους (π.χ. υπέρβαση του ηλικιακού ορίου του πρώτου τέκνου τους), και δεν αποδεικνύουν έτσι την πολυτεκνική τους ιδιότητα, υπάγονται στην ειδική κατηγορία των τριτέκνων υποψηφίων πανελλαδικών εξετάσεων.
Οι θέσεις κοινωνικών κριτηρίων είναι ενιαίες για όλες τις υποπεριπτώσεις (π.χ. σποαυδάζων/ουσα αδερφός/ή, ορφανός/ή, πολύδυμα τέκνα, θέματα υγείας συγγενών). Έτσι, αν κάποιος υποψήφιος εμπίπτει σε δύο υποπεριπτώσεις των κοινωνικών κριτηρίων, επιλέγει μόνο μία, με τα αντίστοιχα δικαιολογητικά, γνωρίζοντας ότι όλοι οι υποψήφιοι των κοινωνικών κριτηρίων διεκδικούν συνολικά τις ίδιες θέσεις των κοινωνικών κριτηρίων
Οι υποψήφιοι δεν μπορούν να καταταχθούν στην ειδική περίπτωση με αδελφό/ή φοιτητή, όταν ο αδερφός/ή σπουδάζει σε Στρατιωτικές Σχολές, Αστυνομικές Σχολές, Σχολές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού, Πανεπιστήμιο Κύπρου, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ), Σχολές Εξωτερικού.
ΟΡΦΑΝΟΙ – Δεν υπάρχει ηλικιακό όριο για τους ορφανούς. Η ένταξη στη σχετική ειδική περίπτωση είναι ανεξάρτητη της οικογενειακής κατάστασης του ορφανού (π.χ. άγαμος ή έγγαμος).
Κερδίζει κάποιος μόρια;
Ο μαθητής που ανήκει σε μια ειδική κατηγορία δεν κερδίζει μόρια. Δηλαδή αν κάποιος έγραψε 11.000 και είναι πολύτεκνος δε σημαίνει ότι θα πάει στα 13.000 μόρια. Στην ουσία όσοι εντάσσονται σε μια ειδική κατηγορία έχουν μια δεύτερη ευκαιρία να διεκδικήσουν την εισαγωγή τους με λιγότερα μόρια σε μια σχολή.
Παράδειγμα: Αν ένας υποψήφιος συγκέντρωσε 14.000 μόρια αρχικά με την εν λόγω βαθμολογία εξετάζει το ηλεκτρονικό σύστημα του υπουργείου Παιδείας αν η βαθμολογία αυτή είναι αρκετή για να εισαχθεί σε μια από τις θέσεις της γενικής σειράς. Σε περίπτωση που δεν τα καταφέρει, τότε το σύστημα εξετάζει εκ νέου αν η βαθμολογία του είναι αρκετή για να διεκδικήσει μια από τις θέσεις των πολυτέκνων. Στη δεύτερη περίπτωση ανταγωνίζεται μόνο τους πολύτεκνους που δεν κατάφεραν να πιάσουν τη βάση της σχολής. Επειδή ο ανταγωνισμός είναι μικρότερος οι βάσεις στις ειδικές κατηγορίες είναι μειωμένες.
Ως παράδειγμα θα αναφέρουμε το δημοφιλές τμήμα της Φυσικοθεραπείας του ΤΕΙ Αθήνας για το οποίο η βάση εισαγωγής στη γενική σειρά διαμορφώθηκε στα 15.860 μόρια, στους πολύτεκνους στα 15.189, στους τρίτεκνους στα 15.648 μόρια και στα κοινωνικά κριτήρια στα 15.508.
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΕΓΓΡΑΦΟ ΤΟΥ ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ —https://workenter.gr/sites/default/files/m.d._ypovoli.pdf
Πως θα συμπληρώσεις εύκολα το μηχανογραφικό σου
Α. ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΤΟΥ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟΥ
α) ερωτήματα αυτογνωσίας
- Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς μου;
- Ποια είναι τα ενδιαφέροντα μου;
- Ποιες είναι οι ικανότητες – δεξιότητες που διαθέτω; Ακόμη ποιες είναι οι ιδιαίτερες κλίσεις και τα όποια ταλέντα μου;
- Σε ποια μαθήματα μπορώ να αποδώσω καλύτερα
- Ποιες είναι οι αξίες μου; Ειδικά οι εργασιακές μου αξίες; Τι θεωρώ σημαντικό και τι θέλω από την μελλοντική μου εργασία;
β) ερωτήματα πληροφόρησης
- Για το αντικείμενο σπουδών και το πρόγραμμα σπουδών των σχολών στο ένα ή τα δύο (αν έχουν δώσει 5ο μάθημα) επιστημονικά πεδία που τους ενδιαφέρουν
- Ειδικά φέτος με τη συγχώνευση–κατάργηση των ΤΕΙ, την «πανεπιστημιοποίηση» ορισμένων τμημάτων τους και τη δημιουργία, δεκάδων νέων τμημάτων, είναι επιβεβλημένο να ενημερωθούν για τα νέα προγράμματα σπουδών και τις επαγγελματικές διεξόδους. Στα τμήματα αυτά θα διαμορφωθούν βάσεις για πρώτη φορά.
- Για τη δυνατότητα που παρέχουν οι σχολές για μεταπτυχιακές σπουδές
- Για τα νέα δεδομένα στην αγορά εργασίας και τα επαγγέλματα
- Για τις επαγγελματικές διεξόδους και τις προοπτικές απασχόλησης
Είναι προτιμότερο να επιλέξουν, αρχικά, τμήματα με ευρύ γνωστικό αντικείμενο, και στη συνέχεια να ακολουθήσουν μια εξειδίκευση με ένα κατάλληλο μεταπτυχιακό.
γ) ερωτήματα σχετικά με το κόστος σπουδών
Εάν δεν υπάρχει σχολή που τους ενδιαφέρει στον τόπο κατοικίας τους, οφείλουν να διερευνήσουν την οικονομική δυνατότητα να μετακινηθούν σε μια άλλη πόλη.
Επομένως τα οικονομικά της οικογένειάς τους είναι ένα σημαντικό δεδομένο που θα πρέπει να λάβουν υπόψη τους. Το κόστος σπουδών απασχολεί πλέον πολλούς υποψήφιους και η συζήτηση με τους γονείς καθίσταται επιβεβλημένη. Μία λύση θα ήταν η στέγαση σε φοιτητική εστία, εφόσον, βέβαια, υπάρχουν οι προϋποθέσεις και η πόλη που τους ενδιαφέρει προσφέρει αυτή τη δυνατότητα.
δ) ερωτήματα σχετικά με τη δυνατότητα μετεγγραφής
Εφόσον υπάρχει αντίστοιχο Τμήμα ή Σχολή, μπορούν να διερευνήσουν την πιθανότητα και τις προϋποθέσεις μετεγγραφής κοντά στον τόπο κατοικίας τους ή τον ίδιο τόπο που
σπουδάζει ο αδελφός/ή τους.
Β. ΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΩΣΤΗ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΤΟΥ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟΥ
Βήμα πρώτο:
Επιλέγεις:
και εκτυπώνεις το ένα, αν έχεις δώσει τέσσερα
μαθήματα ή και τα δύο Επιστημονικά Πεδία που σε ενδιαφέρουν, αν έχεις δώσει 5 μαθήματα:
Σε κάθε Πεδίο χαρακτηρίζεις τις σχολές επιλογής σου με τα γράμματα:
Α: για τις Σχολές που σε ενδιαφέρουν πρωταρχικά
Β: για τις Σχολές που σε ενδιαφέρουν λιγότερο
Γ: για τις Σχολές που δεν σε ενδιαφέρουν και τόσο.
Βήμα δεύτερο:
- Ιεραρχείς αριθμητικά (με 1, 2, 3…κλπ) τις σχολές της κατηγορίας Α από άποψη ενδιαφέροντος και προτίμησης πχ Α1, Α2, ….Α10. (Η σχολή Α1 μπορεί να ανήκει στο ένα πεδίο της επιλογής του και η σχολή Α2 στο άλλο. Προσοχή όμως να υπάρχει αριθμητική συνέχεια.
- Όταν τελειώσεις με τα τμήματα της κατηγορίας Α προχωράς στην κατηγορία Β και κάνεις το ίδιο συνεχίζοντας, όμως, με τον αριθμητικό δείκτη που σταμάτησες προηγούμενα πχ Β11,…Β22, τέλος συνεχίζεις και στην κατηγορία Γ πχ Γ23…κλπ.
Βήμα τρίτο:
Αν τώρα διαγράψεις τα γράμματα Α, Β, Γ, οι αριθμοί που παραμένουν δηλώνουν τη σειρά προτίμησης των σχολών επιλογής σου.
Συνοψίζοντας
Σ΄ αυτό το σταυροδρόμι που έφτασες να είσαι περήφανος για τον αγώνα που έδωσες!
Να θυμάσαι πάντα ότι δεν είσαι μόνος σου. Οι γονείς σου, οι καθηγητές σου και
οι ειδικοί σύμβουλοι επαγγελματικού προσανατολισμού μπορούν να σε
συνδράμουν στις αποφάσεις σου.
Η ζωή δεν αρχίζει ούτε τελειώνει με τη συμπλήρωση του
μηχανογραφικού……
ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ
ΠΗΓΗ: https://www.thetoc.gr/koinwnia/article/panelladikes-2019-ksekinaei-i-upoboli-twn-mixanografikwn